czwartek, 19 kwietnia 2012

Moje Tai Chi

 Czym jest dla mnie Tai Chi? Drogą, na której jesteś tylko Ty sam - Twoje ciało i Twój umysł.

Jednym z elementów pobytu w moim gospodarstwie jest możliwość poznania podstaw Tai Chi. Sam ćwiczę już od 2007 roku i staram się być cichym propagatorem Tai Chi. Nie będę tu opisywał  wszystkich zalet związanych z całym system ćwiczeń Tai Chi, wszystko można zaleźć w internecie, ale jestem przekonany, że w Tai Chi każdy znajdzie coś dla siebie. Młodsi i starsi. Osoby z lepszą lub gorszą koordynacją. A nawet osoby przewlekle chore. Wiem o czym mówię. Ze swoim "lekko zdezelowanym" kręgosłupem kroczą własną ścieżką poznawania Tai Chi. Podstawy zdobyłem w Taoistycznym Stowarzyszeniu Tai Chi, kończąc kurs pierwszego stopnia. Jednak już samodzielnie zacząłem poznawać styl Yang, który kiedyś mnie "odnalazł". Obecnie łącze to, co sam "posiadłem" ze wskazówkami wewnętrznej drogi Mistrza Mantak Chia  i Mistrza Juan Li oraz bacznym obserwowaniem (przede wszystkim  w internecie) Mistrza Wang Yanji.

.
Kilka chwil dziennie poświęconych na ćwiczenia, nawet podstawowej formy lub zestawu ćwiczeń, z czasem przynosi zaskakujące efekty. Dlatego nieustająco zachęcam swoich gości do wspólnych ćwiczeń. 




Brak komentarzy:

Prześlij komentarz